Az AHU csapat az elsők között "száguldott" Bamako felé, de a kísérőautó kerékcsapágy gondja miatt a hatodik napot csak délután tudták elkezdeni, így az egész éjjelt is vezetéssel kellett tölteniük, hogy beérjék a többieket!
"A tegnapi, sikeres nap után a mai nap több nehézséget is tartogatott számunkra. Kísérőautónk, az Incacafe csapat Nissan Patroljának a jobb hátsó kerékcsapágyát ki kellett cseréltetnünk. A kocsi Tinerhirtől 5 km-re lerobbant, még tegnap este. Az AHU csapat előrement Tinerhirig, hogy segítséget hozzon, de nem sikerült vontatóautót szereznünk, így végül az AHU csapat terepjárója vontatta be a Nissant a városba. Az este és az éjszaka nyugodtan telt, a Hotel Kashbahban találtunk szállást. A szálló éjszakára megtelt magyarokkal, még a hotel étkezőjének padjain is aludtak, hálózsákban.
Reggel a megbeszélt időpontban érkezett az autószerelő, majd megkezdődött az autó problémájának vizsgálata, majd az alkatrész-beszerzés, végül a szerelés. A munka 4,5 órát vett igénybe, így délután 1 körül tudtuk elhagyni Tinerhirt, hogy megkezdjük a mai napra előírt 580 km-es távot, Tatáig.
Míg a szerelés tartott, megismerkedtünk egy bazár tulajdonossal, aki körbevitt bennünket Tinerhirben, megmutatta a bazárját, a piacot. Jó volt néhány óráig egy városban maradni, és kissé jobban megismerni a helyi embereket. A bazáros embertől kapunk egy jó úti tippet, hogyan tudunk legrövidebb úton eljutni Tatáig. Lényegében a mai napra tervezett verseny útvonalat adta meg, amely ugyan a hosszúságát tekintve rövidebb, mint az autóutas kerülőút, viszont annál lényegesen nehezebb és hosszabb.
Az első 70 km-t 6(!) óra alatt tettük meg! Az út köves-sziklás hegyi szerpentin volt, 2300 m magasra vezetett fel bennünket a szerpentin. Tűhegyes kanyarok, meredek hasadékok, nagyköves útpályák akadályozták haladásunkat. Az útviszonyok nagyon nehezek voltak, és a mai napon az AHU csapat másik nő tagja, Szerbin Judit vállalta a vezetést, ami az útviszonyokat figyelembe véve nem kis teljesítmény volt, ezúton is gratulálunk neki.
Az út nagyon látványos volt, gyönyörű tájakon vezetett végig. A fényképek magukért beszélnek.
forrás: Szilasi Ildikó, AHU csapat, www.ahu.hu
A Dacia csapatra végül rámosolygott a szerencse, több napi kínlódás után végül átértek Afrikába és kiadták a jelszót: Beérni a mezőnyt!
Nem is volt idejük bővebb beszámoló írására, csupán pár sort írtak: "Gond nélkül zajlott a marokkói határátkelés. Most pedig gázt adunk, és meg sem állunk a többiekig! Ez megint 1-2 nap nonstop vezetést jelent."
forrás: http://frego.li/b1-budapest-bamako
forrás: hetesbusz.blog.hu
További sok sikert kívánunk mindegyik résztvevőnek!